środa, 19 lutego 2014

Home Staging - co to takiego?

Termin "home staging" jest znany już od dawna, jednak praktyczne zastosowanie samego terminu jak i działań pod nim kryjących się, nasiliło się w czasie ostatniego kryzysu na rynku nieruchomości w Stanach Zjednoczonych. W skrócie terminem home staging określa się szereg działań i zabiegów mających na celu ułatwienie sprzedaży nieruchomości.
Sprzedawanie jest najłatwiejszą pracą z tych trudnych i najtrudniejsza pracą z tych łatwych. Stopień trudności w sprzedaniu mieszkania czy domu wzrasta wraz ze wzrostem podaży tego typu dóbr na rynku lokalnym. Jak sprawić, aby potencjalny kupiec zainteresował się właśnie naszą ofertą? Trzeba zastosować szeroko rozumiane techniki sprzedaży w tym techniki psychologiczne, manipulacji, ale też odpowiednio przedstawić, zareklamować oraz przygotować produkt do sprzedaży.
W dzisiejszych czasach nie sprzedaje się mieszkania z dnia na dzień, tygodnia na tydzień, proces sprzedaży trwa znacznie dłużej, chyba że chcemy sprzedać nieruchomość znacznie poniżej ceny rynkowej.

4 komentarze:

  1. Działania sprzedażowe zawsze były a w przypadku nieruchomości po prostu je nazwano.

    OdpowiedzUsuń
  2. Oczywiście były, bo "handel nieruchomościami" pewnie jest od czasów jaskiniowych, niemniej od kiedy zaczęto stosować w sprzedaży zdobycze innych nauk, stało się to dla różnych towarów osobnymi dyscyplinami, którejak zauważyłeś słusznie nazwano.

    OdpowiedzUsuń
  3. W przypadku nieruchomości jest nieco inne podejście do tematu. Zarówno do klieneta jak i towaru.

    OdpowiedzUsuń
  4. Każdy towar ma swoją specyfikę, do niej dostosowuje się techniki marketingowe.

    OdpowiedzUsuń