sobota, 4 maja 2013

Profesjonalny home stager

Jakie cechy powinien posiadać profesjonalny a co najważniejsze skuteczny home stager?
Na to pytanie nie jest trudno odpowiedzieć, trudniej taka osoba się stać. Wymaga to wielu cech i umiejętności jakie trzeba wypracować w sobie lub posiąść w inny sposób.
  1. Otwarta głowa - ta cecha jest jedna z najważniejszych. Często spotyka się osoby próbujące sił w tym fachu, które niestety ale nie potrafią przyjąć myślenia innych osób. Zjawisko to ma miejsce zwłaszcza w sytuacjach, gdzie potencjalni klienci mają zupełnie inny gust estetyczny w odróżnieniu od stagera. Stager próbuje wtedy narzucić, lub przemycić w projekcie elementy, które się mu podobają, lub co do których ma pewien sentyment. To jest największy błąd, który niesie opłakane skutki. W tym aspekcie stager musi zimno ocenić sytuację i zrealizować projekt według określonych wytycznych. Umiejętność określenia sobie wytycznych zorientowanych na efekt w postaci sprzedaży - jest najcenniejszą umiejętnością w tym zawodzie. Elementy projektu muszą pasować do gustu Klienta, a nie do gustu realizatora projektu.
  2. Zmysł artystyczny i wykształcenie artystyczne  - te cechy są ważne w przypadku projektów dla klientów szablonowych, których odsetek stanowi około 90% wszystkich projektów. Istnieją takie pojęcia jak: kompozycja, "wzajemne pasowanie kolorów", właściwy układ przestrzenny. Pojęcia te zostały opracowane na podstawie mechanizmów działania zmysłów człowieka i określają ramy i schematy, według których umysł człowieka określa przestrzeń jako odpowiadającą mu. Stąd wzięły się właściwe proporcje kompozycji, pasujące do siebie barwy itp. Skąd wiadomo że proporcje czegoś są właściwe lub nie? skąd wiadomo, że kolory do siebie pasują lub też nie? Podpowiada to nam nasz umysł. Ludzie obdarzeni zmysłem artystycznym lub/i wykształceni w tym kierunku, są szczególnie wrażliwi/uwrażliwieni na takie bodźce.
  3. Umiejętność analizy przestrzennej pod katem ergonomii - pod tym hasłem ukryta jest pomysłowość na aranżacje wnętrz pod kątem innego wykorzystania pomieszczeń, niż to było do tej pory. Niewielka zmiana ustawienia funkcjonalnego w pomieszczeniach lub samych pomieszczeń w mieszkaniu - przez np. przestawienie ścianek działowych, może w znacznym stopniu podnieść wartość użytkową mieszkania, tym samym podnieść wartość sprzedażową.

3 komentarze:

  1. Dokładnie - dobrze napisane. Też przez długi czas musiałam sama posiąśc wiele nowych umiejętności, aby móc je przelewać na skuteczną sprzedaż mieszkań klientów, którzy m izaufali. Na szczęście, wieloletnie doświadczenie sprawiło, że nie mam już z tym problemu.

    Pozdrawiam i zapraszam na swój fanpage: https://www.facebook.com/stageffect

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa wypowiedz, ale uważam iż brakuje tutaj aspektów ekonomicznych i zarządczych. Nie możemy zapominać że home staging to coś więcej niż posprzątanie i aranżacja sceny. To przede wszystkim dobrze skalkulowana inwestycja, która w niedalekiej przyszłości ma przynieść naszemu klientowi zwrot. Sama praca home stagera to zarządzanie projektem. W naszej pracy, gdzie bardzo często czas to pieniądz, nie można sobie pozwolić przesunięcia terminów realizacji itd...
    pozdrawiam i zapraszam na home2sell.pl
    Zuzanna Czerniejewska

    P.S oczywiście stylizacja nieruchomości jest najprzyjemniejszym elementem tej pracy :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudno sie nie zgodzić z Pani opinią. Jednak opisanie aspektów ekonomicznych byłoby mocno utrudnione, gdyż zależą one ścisle od danego przypadku. Opisanie na przykładzie nie miałoby najmniejszego sensu, bo nie przełoży się to praktycznie na żaden inny przypadek. Co do aspektów zarządczych, to zgodzę się, że jest to nic innego jak zarządzanie projektem z określeniem założeń czasowo-ekonomicznych. W końcu działanie powinno być określone w ramach czasowych w założonym budżecie i z przewidywanym skutkiem finansowym. Mam jednak wrażenie, że chcąc opisać to zagadnienie sumiennie, można by napisać ciekawą książkę :-) (kto wie, może kiedyś?)

      Usuń